Sant eller falskt?





Igår kväll satt jag och läste lite på Aftonbladets hemsida. Vi har ju hört politikernas ord, men i media kan man oftast hitta något som är förvrängt, eller helt enkelt bara sanningen om politikerna. Hur som helst,
så hittade jag en ny artikel som lades ut igår om att Centerpartiet har delat in sina väljare i olika klasser.

En Umeå-bo blev upprörd då lådor märkta med "Lågutbildade och äldre", ”välbärgade villaägare” och ”låglöneakademiker” anlände. Med det, så menas det att personen som får materialen ska läsa den foldern inom vilken "klass, eller bemärkelse" personen tillhör.
”Jag har ingen utbildning och jag tycker inte om att de gör så där”, säger en upprörd Umeå-bo.
Centerpartiet säger dock att det inte är meningen att nå olika väljargrupper utan att informationen är anpassad till den som läser. De vill väcka intresset hos läsaren. Partiledaren Maud Olofsson säger att hon förstår att man har reagerat, och att det är en olycklig formulering.
Varför gör de då på det sättet? Om de vill nå ut med anpassad information till olika människor så tycker jag att de hade kunnat göra annorlunda. Jag kan förstå att det inte var menat att komma ut på det sättet (eller?), men man ser ju helt klart att folk tar åt sig av att läsa att man är l ågutbildad. Om Maud Olofsson förstår, skulle de då göra så för att göra väljare upprörda? Nja, jag tror att det har för mycket att göra med att få fler väljare att de inte ens tänker på hur folk reagerar. Det låter mer som en ursäkt! Vad tror du?

Klickbar länk --> http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7750717.ab

Kommentarer
Postat av: reham

du e gryyyym på att skriva säger jag bara !! så jävla bra skrivet gummsan <3

2010-09-12 @ 14:31:48
URL: http://rehamfeisal.blogg.se/
Postat av: Kim Hedqvist

Jag läste den här artikeln när den publicerades i Aftonbladet. Det jag inte förstod var hur privatpersoner fick se lådorna. Ställde man ut de på ett torg? Var det egentligen bara brevbärare som skulle sett dem? Lådorna anlände, står det, men anlände till var? Intressant artikel, men jag förstod inte riktigt vad det stod, dum som jag är. (Egentligen inte)

2010-09-13 @ 21:00:14
URL: http://kimomvaletskoluppgift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0